zondag 6 december 2015

Time-management.

Als je je tijd over twee huizen  moet verdelen, dan moet je ook aan time-management doen! Beetje nadenken wat je wanneer waar het beste kunt doen.

En zo hebben we vandaag hier al een boompje opgezet. Nou ja, boompje, zeg maar boom, want het is echt een volwassen exemplaar geworden. Heerlijk, thuis heb ik altijd een niet zo groot boompje. Ten eerste omdat ik hem zelf op de scooter moet halen, en ten tweede omdat er in mijn flat nooit zoveel ruimte was. Was, omdat ik de afgelopen twee jaar mijn flatje enigszins onder handen heb genomen, en het een stuk rustiger heb ingericht.

Hier was overigens, op een paar LaChouffe-ballen na, geen kerstboomversiering te vinden. Misschien kun je het wel zien, ze zijn hol en deelbaar, dus toen ik had gezegd dat ze wel de boom in konden, op voorwaarde dat er in iedere bal dan een cadeautje moest zitten, snapte Vriend al snel dat gewoon nieuwe ballen kopen met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een heel stuk goedkoper zou zijn! Dus, op naar Intratuin en nieuwe kerstballen shoppen. Heerlijk zo'n nieuw begin. Kon ik weer zo'n prachtig esthetisch verantwoorde boom in elkaar zetten.

Uiteraard moesten we het eerst nog eens worden over wat esthetisch verantwoord is. Maar, zoals we in de afgelopen vijf maanden ontdekt hebben, kostte dat eigenlijk betrekkelijk weinig moeite. We werden het al snel eens over de kleuren en wat er allemaal zo'n beetje in de boom mocht hangen. Het is geweldig om het zo makkelijk met elkaar eens te zijn.

Terwijl vriend de lichtjes in de boom deed, heb ik vast alle ballen van een haakje voorzien. en daarna zijn we samen aan de gang gegaan om er een mooi geheel van te maken, wat niet zo moeilijk was met onze prachtige nieuwe collectie ballen.



Vrijdag kerstbrood gebakken, vandaag de boom opgetuigd  (en wat issie mooooi geworden), laat de kerst maar komen hoor! Overal zie je inmiddels de kerstbomen verschijnen en de lichtjes in de vensterbanken. Ik hou zo van deze tijd.


Overigens, niet denken dat Vriend een kerstbarbaar is ofzo hoor, dit kwam ook nog te voorschijn. Prachtig toch. Het is hier wel een beetje een mancave, maar er staan ook kaarsjes en dat soort dingen, dus gezellig genoeg om je als vrouw ook echt wel op je gemak te voelen.


Goed te zien hoe esthetisch verantwoord onze boom is? Met groen, bruin en goud, dacht ik dat we het wel weer aardig hebben gedaan. Nu in dat andere huis nog een boom....


Tip van de dag: Als het maar na Sinterklaas is, kan de kerstsfeer niet vroeg genoeg opgezet worden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten