donderdag 10 december 2015

Het regent bijna nooit.

Soms vind  ik het leuk om te reageren op iets wat ik lees.

Koppensnellen in de krant vind ik een geweldige bezigheid. Mijn brein heeft namelijk vaak al een mening  klaar voor ik zelfs maar met het artikel ben begonnen. En daar komt dan  gelijk een voordeel van ouder  worden om de hoek kijken. Ik hoef die niet meer zo nodig even direct te ventileren. Eerst maar eens op het gemakje lezen, en dan kijken of mijn brein zich kan vinden in wat er geschreven is. Want ik neem tegenwoordig zelfs af en toe iets van een ander aan!


Overigens betekend dat zeker niet dat ik het per definitie oneens  ben met die kop. Soms past het juist ontzettend goed in mijn belevingswereld. En dat had ik dus met dit artikel. Ik roep ook altijd, het regent als je binnen zit veel meer dan als je er door moet. Tuurlijk, we zijn een gezegend land je met behoorlijk wat regen. Gelukkig, anders zou het lang niet zo heerlijk groen zijn als het is, en laten  we eerlijk zijn, daar genieten we toch allemaal van. Waarom dan  altijd zo zeuren over die regen?


En dat gezeur was ene meneer  G Poels op een dag ook zo zat, dat hij een website bedacht heeft. Inmiddels heeft deze beste meneer al een goede zeven jaar bijgehouden hoe vaak het regent als hij fietst. Hij doet dat vier dagen per week twee keer, naar en van het werk, dus je kunt wel zeggen dat hij recht van spreken heeft. En wat blijkt? Het regent rond de tien procent van alle ritten dat je fietst. En dan zelfs meestal niet eens de hele rit.

Uiteraard is deze meneer niet helemaal gek, en wacht hij wel eens een buitje af, en stapt ietsje later op de fiets om terug naar huis te rijden, maar laten we eerlijk zijn, dát doen we allemaal wel eens. Ik vond het een geweldig arikel, en ik mag die man wel. Geweldig als je zoiets doet!

En mocht het dan onverwacht toch eens regenen........

Tip van de dag:  Life isn't about waiting for the storm to pass.... It's about learning to dance in the rain!

PS...... Zullen we het maar niet over de wind hebben? Want die heb je wel altijd tegen.....

1 opmerking:

  1. Bedankt voor het compliment! Dat ik toch zomaar een geweldige vent wordt genoemd! 😉 Mooi dat je vanuit de praktijk weet dat de resultaten kloppen. Ook mooi dat je de scooter vervangen hebt door een fiets. Bedankt voor je mooie blogpost. 1 correctie: ik fiets geen 5, maar 4 dagen in de week heen en weer.

    BeantwoordenVerwijderen