donderdag 3 december 2015

Kerstmarkt Keulen

Gisterenmorgen met Zus op, nou ja, in natuurlijk, de ICE gesprongen en op naar Keulen. Heerlijk kerstmarkten. Ja, dat is een werkwoord, want dat is behoorlijk sporten. Zeker in Keulen, waar de diverse markten toch wel een leuk stukje uit elkaar liggen. Bij aankomst in Keulen eens maar ons hotel opgezocht, om onze praktisch lege koffer (die gaat gevuld mee terug!) af te zetten, en gelijk de stad maar in. Zus had het geweldige idee om de verste markten gelijk maar te bezoeken, zodat we de volgende dag meer  om en rond het station kunnen blijven.




De prachtige Dom van Keulen. Zeer indrukwekkend.






Op dat moment kon ik nog niet vermoeden dat de Dom er 's avonds indrukwekkend in het kwadraat uitziet!


Verder laat ik vandaag de beelden een beetje voor zich spreken. Overigens was ik vorig met Zus kerstmarkten in Düsseldorf, en wat kerstmarkten en aanbod betreft vond ik het daar eigenlijk gezelliger. Heeft dan ook wel weer voordelen. Zachter voor de knip en ik neem bergen minder Duitse weihnachtsheerlijkheden mee dan vorig jaar!



Super veel leuke kersthebbedingetjes om in de stemming te komen.






De Kerstman zelf is er natuurlijk ook!



En eettentjes! Echt hè, niet te tellen zoveel. Het is maar goed dat ik niet meer zoveel eet!





En toen ook het zonnetje nog ging schijnen zagen helemaal hoe prachtig Keulen echt is.



Tijd voor glühwein. Omdat we eigenlijk heel veel gelopen en niet zoveel gegeten hadden, was één bekertje meer dan voldoende om erg vrolijk te worden!




En toen werd het langzaam donker en dan wordt het echt leuk.




Nou, is dat indrukwekkend in het kwadraat of wat?!?!?






Moe maar nog niet geheel voldaan zijn we eerst even terug naar het hotel gegaan, om onze aankopen daar neer te leggen en een restaurantje op te zoeken niet te ver van het hotel vandaan. Dat vonden we ook, een authentiek bier/fresslokaal op loopafstand. We moesten zelfs nog even aan de bar plaatsnemen om op een tafeltje te wachten. Ik nam een heerlijk biertje, dat hoort hè, in zo'n gelegenheid. Ik kwam er echter al snel achter dat de Monsterse borrelavondjes nog wat kunnen leren van het tempo hier. Want voor ik mijn laatste slokje op had stond er al weer een nieuwe. Vijf biertjes late kwam ik er achter hoe je die  constante stroom kunt voorkomen. Dan moet je gewoon een bierviltje op je glas leggen!





Maar goed. We moesten wel even op ons tafeltje wachten, maar dat bleek meer dan de moeite waard. Gänsekeule mit rotkohl und klöße. Jummie we hebben zitten sgranzen! Gelukkig eten we niet meer zoveel ;-)





Uitgeput, maar nu absoluut voldaan zijn we ons bedje gaan opzoeken. Gelukkig hebben we dat ook weer gevonden. Vandaag nog een dag je genieten en  vanavond weer terug met de trein!

Tip van de dag: Als je gaat kerstmarkten, trek dan degelijk schoeisel aan!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten