dinsdag 1 december 2015

Mijn blogregels!


Over genomen van Hetlevenisleuk, maar deze regels gelden zeker weer voor mijn nieuwe blog. 

Onder het mom beter goed gejat dan zelf slecht verzonnen heb ik deze blogregels ten dele overgenomen van iemand anders. Zij heeft haar blog jammer genoeg inmiddels weer opgeheven, dus ik kan geen credits meer geven. Nu zijn ze dus van mij!

1 – Als schrijfster van deze kroniek verleen ik mezelf het recht tot aanpassing, weg-pieping en verbloeming van de werkelijkheid. Uit bescherming voor mezelf en de mensen in mijn omgeving, of gewoon om het verhaal wat interessanter te maken.
2 – Als schrijfster verleen ik mezelf ook het recht tot het gebruik van flash-backs en het verwoorden van gedachtegangen die niet die dag in me op zijn gekomen, maar waarvoor ik op de bedenkdag te lui was ze op te schrijven.
3 – Ook is het gebruik van quotes onvermijdelijk.
4a – Meer een waarschuwing vooraf dan een regel: soms kan ik namelijk heel sterk uitkomen voor een mening die ik heb en hoewel het niet mijn intentie is mensen te kwetsen kan het wel eens voorkomen dat ik kwetsende dingen schrijf. Voel je niet persoonlijk aangevallen, zo is het zeker niet bedoeld, maar als ik een mening draag en daar een discussie over heb gevoerd die het vermelden waard is zal ik dat zeker niet laten.
4b – Naast een sterke mening ben ik ook zo wisselvallig als het Nederlandse weer en sta ik er dus niet voor in als ik mezelf tegenspreek.
5- Als je alleen volledig correct Nederlands wilt lezen bent je hier verkeerd. Blogger filtert de meest flagrante fouten er wel uit, maar mijn taalgebruik pas ik niet aan. Er wordt niet geredigeerd, alles komt voort uit mijn eigen enthousiaste schrijfmind. Oftewel INCLUSIEF TAAL- EN SCHRIJFVOUTJES!
6 – Naast al deze rechten leg ik mezelf tevens de plicht op dagelijks rgelmatig iets te schrijven.
7 - Ik modereer de reacties, en behoud mij het recht voor om lelijke reacties NIET te plaatsen!
8 -  Ieder blog wordt besloten met een Tip van de dag.


Hè, wat is het toch heerlijk om zowel wetgevende als uitvoerende macht te zijn.

Tip van de dag: Maak een blog en schrijf je leven van je af ( of naar je toe ;-))

Geen opmerkingen:

Een reactie posten