dinsdag 1 december 2015

Nieuw begin

Het begint de laatste tijd steeds meer te kriebelen. Ik wil weer schrijven. Maar over wie, over wat? Hetlevenisleuk weer nieuw leven in blazen? Nee, been there, done that. Was echt  hartstikke leuk, en heeft me toen echt wel goed gedaan, maar dat heb ik al eerder geprobeerd, en het werkt gewoon echt niet meer.

Dus maar besloten echt dat nieuwe blad om te slaan, en een ieder die het leuk vindt mee te nemen door deze geweldige nieuwe fase in mijn leven. Na de dramatische dertig, (van een Depressie, jawel, met hoofdletter D , naar Volledig-het-roer-om ---> scheiding) en de verrassende veertig ( mezelf weer herontdekken, en heronwikkelen ) ben ik aangekomen bij de Fabuleus Fifties.

Zonder er dramatisch over te doen, ik heb niet echt een makkelijk leven gehad. Er is zelfs een tijd geweest dat ik het gevoel had dat een slechte soapschrijver zich met mijn leven had bemoeid. En lang heb ik tegen wil en dank door geleefd. Leven omdat je er nu eenmaal bent, niet echt het leukste gevoel dat er is. Maar ik heb er altijd het beste van proberen te maken oa door alles zo positief mogelijk te benaderen, en vast te houden aan Mijn Geloof (wat overigens met geen God iets  van doen heeft, ik zal er later nog wel eens op terug komen ). En zo heb ik dat alles overleefd, maar echt gelukkig worden, nee, dat zag ik niet als mogelijkheid. Tevredenheid, (be)rust(ing), genieten van de kleine genoegens in het leven, dat was mijn streven.

En toen werd ik VIJFTIG!

Voor velen, zeker vrouwen, vaak een niet begeerde leeftijd. Nou had ik daar gelukkig sowieso geen last van, maar dat het zo geweldige zou zijn, dat had ik nooit durven dromen. De ergste van mijn (pre)overgangsjaren heb ik gelukkig al achter mij liggen, dus dat scheelt, en wat er nog gaat komen, kom maar op! Ik kan het hebben.

Wat is er dan zo geweldig aan die vijftig zul je vragen? Nou, daar kan ik kort over zijn : Alles!

Om te beginnen is mijn hartewens met mijn vijftigste verjaardag in vervulling gegaan. Mijn lieve familie heeft het mogelijk gemaakt dat ik uit een vliegtuig kon springen. Gelukkig wel met parachute en begeleiding (en niet zonder, zoals ik in de somberste periodes in mijn leven wel eens wenste)

 

Verder heb ik inderdaad een vorm van rust gevonden, maar ook een super lieve man ( echt nooit gedacht een tweede soulmate tegen het lijf te lopen!) en een levenslust van heb ik jou daar. En dingen waar ik vroeger een hekel aan had, verworden nu tot een nieuwe hobby (koken!). Verder ben ik ook wel wat kwijt. Om te beginnen een kilootje of 20 die ik tijdens de DD en de VV had verzameld.    Ook zoiets, ik geloofde  niet dat ik het in me had, lijnen, niks voor mij, en sporten is nou ook niet direct mijn favoriete  bezigheid. Maar na het kopen van een fiets met trapondersteuning toch meer gaan bewegen, en inmiddels zelfs regelmatig zonder ondersteuning.

Maar goed, ik drijf af. Waar gaat dit blog over, wat kun je hier verwachten? Vooal veel leuks. Ik hou van leuk. Toen ik Facebook ontdekt had was het met het bloggen een beetje  afgelopen. Facebook, snel, instant, echt iets van deze tijd. Maar ik wil meer, ik wil niet meer snel. Ik wil niet meer " even ",  ik wil weer "Leven". Zo besloten ik dus van Facebook naar Feestboek te gaan! En verder nog steeds wel een beetje het motto van mijn andere blog: Wat maakt het leven waard om geleefd te worden. De gelukjes om de hoek, dus zeker niet alleen  maar groots en meeslepend, maar juist de glimlach voor het grijpen. Kortom, een blog vol allerhande leuks dingen, zoals mooie foto's, leuke, lieve,grappige verhalen, heerlijke ( of juist minder geslaagde) recepten. 

Ga ik hier dan nooit mopperen of zeuren? Dat beloof ik niet, want ondanks dat ik enorm gelukkig ben en me een geweldige gelukkeling acht, ben ik ook maar gewoon een mens, en heb ik zo af en toe ook wel eens mijn buien. Ik heb mijn blogregels al geplaatst, zodat een ieder weet wat. Hij /zij kan  verwachten. Boven alles wens ik mensen die dit gaat lezen vooral heel veel plezier!

Tip van de dag: Vandaag is de dag! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten